Проект на Наредба за допълнение на Наредба за обществения ред и опазване на общинските и други имоти за общо ползване на територията на Община Дупница

Дата на публикуване: 10.06.2025 16:55

ДО

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ

ДУПНИЦА

 

  

                        Д О К Л А Д Н А   З А П И С К А

   ОТ  ИНЖ. КОСТАДИН КОСТАДИНОВ – ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ-ДУПНИЦА

  Относно: Приемане на Наредба за допълнение на Наредба за обществения ред и опазване на общинските и други имоти за общо ползване на територията на Община Дупница.

  УВАЖАЕМИ ДАМИ И ГОСПОДА ОБЩИНСКИ СЪВЕТНИЦИ,

 

  1. Причини, налагащи приемането на подзаконовия нормативен акт:

     С Решение №144/30.09.2008г.Общински съвет-Дупница е приел Наредба за обществения ред и опазване на общинските и други имоти за общо ползване на територията на Община Дупница. В Глава Четвърта от наредбата са  уредени условията и реда за извършване на търговска дейност, като съгласно чл.23, ал.1 при упражняване на търговска дейност в стационарен обект, физическите и юридически лица уведомяват за това Община Дупница чрез подаване на уведомление. В това уведомление същите предлагат работно време от 06.00 до 22.00 часа и часове за зареждане на обекта – чл.23, ал.4 от наредбата. Предвидена е и възможност да се разрешава работно време и след 22.00 часа, както и възможност при 3 констатирани нарушения по отношение на обекти с удължено работно време, Кмета на общината да отнема удостоверението на обекта и същият да се върне към нормално работно време от 06.00 до 22.00 часа. В същото време липсва забрана за работа извън установеното за търговския обект работно време, както и предвидена глоба или имуществена санкция за това нарушение. Именно в този смисъл предлагам приемане на Наредба за допълнение на Наредба за обществения ред и опазване на общинските и други имоти за общо ползване на територията на Община Дупница, като се създаде нова ал.6 на чл.23 със следното съдържание:

„Забранява се на физическите и юридическите лица извършването на търговска дейност в стационарен обект извън установеното за търговския обект работно време.“

Предлага се също така в Глава Шеста „Административно-наказателни разпоредби“  създаване на нов чл.45а със следното съдържание:

„За нарушение на чл.23, ал.6 на физическите лица се налага глоба в размер от 250 до 1000 лева или от 127,82 до 511,29 евро, а на юридическите лица и едноличните търговци се налага имуществена санкция в размер от 1000 до 3000 лева или от 511,29 евро до 1533,88 евро.“

  1. Цели които се поставят с предлаганият проект на Наредба:

    Целта на предложеното допълнение на наредбата е прецизиране на разпоредбите свързани със спазване от стационарните търговски обекти на определеното им работно време и предвиждане на административни наказания за лицата, които работят извън установеното работно време.

Цели се постигане на баланс между интереса на лицата извършващи търговска дейност и този на гражданите, свързан с ясно и точно регламентиране на реда и условията за извършване на търговска дейност в стационарни търговски обекти и спазването на обществения ред и спокойствие.

  1. Очаквани резултати от приемането на предлагания проект на Наредба:

    Очаква се по-стриктно спазване на правилата свързани с работното време на стационарните търговски обекти и намаляване на случаите на нарушения предвид определените административни наказания за това.

  1. Финансови средства необходими за прилагането на Наредбата:

     За прилагане на новата нормативната уредба не са необходими финансови и други средства, различни от тези, осигуряващи прилагането на действащата в моментаНаредба за обществения ред и опазване на общинските и други имоти за общо ползване на територията на Община Дупница.

  1. Анализ за съответствие с правото на Европейския съюз и Република България:

    Предлаганият проект на Наредба е разработен в съответствие със Закона за местното самоуправление и местната администрация, Закона за въвеждане на еврото в Република България, Европейското законодателство, Европейската харта за местно самоуправление и Директивите на Европейската общност, свързани с тази материя.

    Европейското законодателство е изградено върху водещите принципи на откритост, публичност и граждански контрол върху дейността на местните власти, което съответства на целите, поставени с предлаганата наредба. Настоящата Наредба е подзаконов нормативен акт и нейните разпоредби са в съответствие с нормативните актове от по-висока степен, както и с тези на европейското законодателство.

    На основание чл. 26, ал. 4 от Закона за нормативните актове, във връзка с чл. 77 от АПК, заинтересованите лица граждани и юридически лица могат в 30 дневен срок от публикуване на настоящия проект за обществени консултации на интернет страницата на Община Дупница да направят писмени предложения и да изразят становища по проекта в писмен вид, които могат да бъдат депозирани в деловодството на Общински съвет-Дупница – гр.Дупница, пл.“Свобода“№1, ет.2, стая 26.

    Предвид на гореизложеното, на основание чл. 21, ал. 1, т. 13 и т.23 и ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, чл.76, ал.3 и чл. 79 от АПК и чл.8 от Закона за нормативните актове, предлагам Общински съвет - Дупница да вземе следното:

                                                                                                                                                                                                                       проект! 

                                                             РЕШЕНИЕ:

        Общински съвет – Дупница приемаНаредба за допълнение на Наредба за обществения ред и опазване на общинските и други имоти за общо ползване на територията на Община Дупница, както следва:

  • 1. Създава се нова ал.6 в чл.23 със следното съдържание: „Забранява се на физическите и юридическите лица извършването на търговска дейност в стационарен обект извън установеното за търговския обект работно време.“

 

  • 2. Създава се в Глава Шеста „Административно-наказателни разпоредби“ нов чл.45а със следното съдържание:

      „За нарушение на чл.23, ал.6 на физическите лица се налага глоба в размер от 250 до 1000 лева или от 127,82 до 511,29 евро, а на юридическите лица и едноличните търговци се налага имуществена санкция в размер от 1000 до 3000 лева или от 511,29 евро до 1533,88 евро.“

         ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

 

  • 3. Настоящата Наредба за допълнение на Наредба за обществения ред и опазване на общинските и други имоти за общо ползване на територията на Община Дупница влиза в сила, считано от 01 август 2025, с изключение на §2 в частта за глобите и имуществените санкции, които са определени в евро, като същите влизат в сила от датата, определена в Решение на Съвета на европейския съюз за приемането на еврото от Република България, прието в съответствие с чл. 140, параграф 2 от ДФЕС, и Регламент на Съвета на Европейския съюз, приет в съответствие с чл. 140, параграф 3 от ДФЕС.

       Наредбата за допълнение на Наредба за обществения ред и опазване на общинските и други имоти за общо ползване на територията на Община Дупница е приета с Решение № ..… Протокол № … от дата …………2025 г. на Общински съвет – Дупница.

ВНАСЯ,

ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ОбС: ………….................

                                                           /инж. Костадин Костадинов /

 


Прикачени документи

Наименование Брой тегления
Докладна в PDF.pdf 4 Изтегли документ с име "Докладна в PDF.pdf"